Sosyal Bilgiler
Eylül 02, 2014, 06:06:58 ÖS *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Custom Search
Duyurular:
PORTAL Forum Galeri Download Giriş Yap Kayıt
Reklamlar
Reklamlar
Reklamlar
Sayfa: [1]
Yazdır
Gönderen Konu: Sosyal Bilgiler 7.sınıf Çatışmadan Uzaklaşmaya  (Okunma Sayısı 23820 defa)
Administrator
Usta Öğretmen
*****

Rep +712/-3
Çevrimdışı Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 2594
« : Eylül 25, 2010, 05:15:43 ÖÖ »

ÇATIŞMADAN UZLAŞMAYA
o Çatışma ve uzlaşma kavramlarından ne anlıyorsunuz?
Kişiler arası iletişimde hangi davranışlarla karşılaşabileceğimizi zihnimizde canlandıralım. Bizim duygu, düşünce ve fikirlerimiz takdir edildiği gibi beğenilmeyebilir de. Aşağıdaki karikatür¬lerde bu duruma yönelik davramşları karikatürleri incelediğinizde göreceksiniz. Bilim adamları bu durumu çatışma ve uzlaşma olarak ifade etmektedirler.
Çatışma, çevremizdeki insanlarla iletişim kurmakta zorlandığımız ya da kurulan iletişimden istenilen sonuç alınamadığı durumda kendini ifade edememenin verdiği gerginlik hâlidir.
İnsanlarda olumlu veya olumsuz iletişimin göstergesi, çatışmaların azlığı veya çokluğu değil¬dir. Gerçek gösterge çatışmaların uzlaşmaya dönüştürülüp dönüştürülememesidir.
• Sizce insanlar birbirleriyle uzlaşma için neler yapmalıdırlar?
 
 
Siz kiminle nasıl bir çatışma yaşadınız? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
c Çatışma sonrası yaşadığınız duygular nelerdir?
 
Uzlaşma Yok!
1.   Sorunu görmezden gelme
2.   Uzlaşmaya zorlama
Uzlaşma Var!
1.   Dinleme
2.   Empati kurma
3.   İş birliği
3.   Boyun eğme
Yukarıdaki görsellerde kişiler arasında nasıl bir diyalog geçmiş olabilir? • Yaşadığınız çatışmayı uzlaşmaya dönüştürmek için neler yaparsınız?
Çatışma sırasında hepimizin uyguladığı farklı yöntemler vardır. Bu yöntemler, çatışmayı uz¬laşmaya dönüştürebilir veya yeni bir çatışma ekleyebilir. Çatışmayı uzlaşmaya dönüştürmek için karşımızdakini zorlama, ona uyma veya onunla çatışmadan kaçma gibi tarzlar sorunu çözmeye yetmez. Sorunu çözmek için etkili iletişim becerilerini (etkin dinleme, empati kurma, farklı düşün¬celere saygı gösterme, beden dili ve ben dilini kullanma vb.) kullanmalıyız.
Reklamlar

Kayıtlı

.
Sayfa: [1]
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer:  

Uyarı
Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece sosyalbilgiler.gen.tr 'a aittir. Sitemizde yer alan dosya ve içeriklerin telif hakları dosya ve içerik gönderenlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır Telif hakkına sahip olan dosyaları lütfen iletişim bölümünden bize bildiriniz. Dosya 24 saat içerisnde siteden kaldırılır.Telif Hakkı Hakkında| Editör, ziyaretçi ya da üyelerimiz tarafından eklenen hiç bir içerikten sosyalbilgiler.gen.tr sorumlu değildir.İletişim velikz@gmail.com adresine mail atınız.
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
| Wap | Wap2 | Wap Forum | XML | Rss
SMFAds for Free Forums | Sitemap
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!