Sanayi İnkılabı Nedenleri Ve Sonuçları

Mayıs 1, 2009 | Veli Kuzu
Reklamlar

İnsan ve hayvan gücüyle yapılan üretimden makine gücüne dayalı üretime geçişe “Sanayi İnkılâbı” denir.
• Sanayi İnkılâbı ilk olarak 1750’li yıllarda İngiltere’de başlamış, daha sonra diğer Avrupa ülkelerine yayılmıştır.
• İngiltere’de, buhar gücü ile çalışan dokuma fabrikalarının kurulması, Sanayi İnkılâbı’nın başlangıcı olarak kabul edilir.
Sebepleri
o Bilim ve teknik alanındaki gelişmeler
o Buharın makinede kullanılması
o Coğrafi Keşifler sonucu gelişen sömürgecilik vasıtasıyla sermaye ve hammadde birikimi olması
Sonuçları
o İnsan ve hayvan gücünün yerini makine gücü, küçük imalathanelerin yerini büyük fabrikalar almıştır.
o Buhar ile işleyen makineler çoğaldı, üretim arttı ve milletlerarası ticaret gelişti. Buna karşın emek azalmıştır.
o Üretilen malların fiyatları ucuzladı. Pazar sorunu ortaya çıktı.
o Buhar gücüyle çalışan lokomotifler ve çelik gemiler yapılmış, bu durum ulaşım ve haberleşme alanında kolaylık sağlamıştır.
o Teknolojik gelişmeler sayesinde yeni yollar ve kanallar açılmış (Panama, Süveyş Kanalı vb.), uluslar arası ticaret canlanmıştır.
o Sanayinin gelişmesiyle hammadde ve pazar arayışı ortaya çıkmış, Avrupa devletleri arasında sömürge yarışı başlamıştır. Bu da I. Dünya Savaşı’nın en önemli nedeni olmuştur.
o İşçi sınıfı ortaya çıkmış, bu sınıfın haklarını korumak için sendikalar kurulmuştur.
o Köylerden kentlere göçler hızlandı, büyük kentler kuruldu, şehirlerin sosyal sorunları arttı.
o Yeni düşünce akımları ortaya çıktı (kapitalizm, sosyalizm, liberalizm vb).
NOT: Sanayi İnkılâbı, Osmanlı Devleti’ni olumsuz yönde etkiledi. Osmanlı Devleti Avrupa Devletlerinin açık pazarı durumuna geldi. Osmanlı pazarları ucuz ve bol miktarda olan Avrupa mallarının istilasına uğradı. Ekonomideki bozulma siyasal çöküşü hızlandırdı.

Reklamlar

“Sanayi İnkılabı Nedenleri Ve Sonuçları” için 40 cevap

  1. crazzy diyor ki:

    lan hangisi neden hangisi sonuç

  2. ronaldo diyor ki:

    aranızda metin2 oynayan war mı???

  3. ronaldo diyor ki:

    wlla yha bu a.q seylerinden hangisi neden hangisi sonuc bea :D:D

  4. sultan diyor ki:

    lan aranızda metin 2 oynayan varsa bnde oynuyorum lan hangisi sebebp hangisi sonuç bunun gerçekten anlamadım be bişey ne biçim şeyse şeycimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  5. angel diyor ki:

    lan bunun neresi neden neresi sonuç anlamadım a.q bencede anlamıyor yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa birde bir saat ugraşıyoruz

  6. esra diyor ki:

    bncede yha sebeb sonç yazıoda neden hngisii????

  7. carolin diyor ki:

    tşkr ederim çok işime yarıdı 0 almaktan kurtuldum:)

  8. anna diyor ki:

    lan hangisi srebep sonuç birisi bana söylesin lan

  9. maNga_qolick diyor ki:

    • İngiltere’de, buhar gücü ile çalışan dokuma fabrikalarının kurulması, Sanayi İnkılâbı’nın başlangıcı olarak kabul edilir.
    in altında sebep
    o Coğrafi Keşifler sonucu gelişen sömürgecilik vasıtasıyla sermaye ve hammadde birikimi olması
    nın altındada sonuçları var

  10. ahmet sönmez diyor ki:

    Coğrafi Keşifler sonucu gelişen sömürgecilik vasıtasıyla sermaye ve hammadde birikimi olması
    nın altındada sonuçları var

  11. ahmet yıldırım diyor ki:

    slm ben ahmet

  12. ahmet yıldırım diyor ki:

    ben sanayi inkılabın nedenleri ve sonuçları

  13. Hysteria diyor ki:

    Sebep Demek Zaten Neden Demek:)

  14. ilknur top diyor ki:

    bir sitedede güzel şeyler çıksın ya şöyle tam adam akıllı

    cevap yazın

  15. leyla akar diyor ki:

    sebeb sonuç gayet açık

  16. sfhjsh diyor ki:

    size katılıyom

  17. messi diyor ki:

    cok çişime yaradı hangisi neden hangisi sonuç

  18. ts gençlik diyor ki:

    ya böle boşu boşuna uğraştırıyolar adamı hiç birşey anlamadım

  19. kjasbnf diyor ki:

    mallar orada sebepleri ve sonuçları yazıyor görmüyormsuunuz mallarrrr

  20. berkant dertli diyor ki:

    sosyalden performansımız vardı ve bunu bulunca yarım saat içinde bitirdim yazanın elleri dert görmesin :)

  21. Berke diyor ki:

    Lan adam burda çabalamış bulmnuş Sanayi Devrimini paylaşmış Gerizekalının teki de ” aranızda Metin2 oynayan var mı ? ” diyo gerizekalı sana sesleniyorum senden bi bok olmaz malsın sen gerizekalı .

    Paylaşan kişiden de Allah razı olsun elleri dert görmesin.

  22. Natalıa diyor ki:

    hello arkadaslar ben ingilizim daha tam turkce konusamıyor ben anlamadım bu site önerecek var mı ya bana örnek verecek ya da verecek?

  23. Damla Bilal diyor ki:

    Güzel bir site ellerinize saglık

  24. mk damla diyor ki:

    lan mal damla bizim için bu kadar bilgi toplayıp paylaşsınlar sende isminin yanına bi tane çocuğun adını yazarsın o bilali alır senin g*tüne sokarım saçma sapan şeyler yazma

  25. mk damla diyor ki:

    iyi bi site dedik

  26. Damla Bilal diyor ki:

    sanane lan

  27. irem diyor ki:

    Kim yazdıysa eline sağlık .

  28. sul0 diyor ki:

    cumartesiye 80 geometri test ödevim var ve daha sadece 1 test çözdüm merhaba tatil

  29. samet diyor ki:

    lan nere sonç nere sepeb

  30. serkan diyor ki:

    İlkokulda “Hayat Bilgisi” dersi işleneceğine “Çocuklar Duymasın” izletilse daha iyi olur.Bu kadar sosyal mesaj derste yok lan.

  31. şüheda diyor ki:

    tam olarak belirtseniz)))..

  32. BerkanXD diyor ki:

    Anlayamadınızmı mk çok açıkça vermişler yapanın ellerine sağlık…

  33. messi diyor ki:

    metin 2 oynuyan varmı

  34. kaan diyor ki:

    arkadaslar malmısınız orda sebep sonuc die baslıklar var kor musunuz amk larr

  35. zeynep buse demir diyor ki:

    ne kadar saçma yorumlar yapıyosunuz bence yazdıkları şeyler hem kısa hem mantıklı siz anlamıyorsanız adamlar ne yapsın

  36. erol diyor ki:

    1.adamların yazdıklarından 5aldım adama söz yok aga….

  37. erol diyor ki:

    Okul bizi bozar yşasın cumartesi pazar

  38. tweetym diyor ki:

    ßence süper olmuş. Ama sebepleri yazarken yanlışlıkla sonuçları da aynı yere yazmışım. Silmek zorunda kaldım. TEŞEKKÜRLER. :P :P

  39. çağla diyor ki:

    çok işime yaradı teşekürler

  40. Ata diyor ki:

    Lan oglum sebep neden demek

Bir Cevap Yazın