Anasayfa 2 Ders Notları 2 Sosyal bilgiler öğretmen atamaları üzerine

Sosyal bilgiler öğretmen atamaları üzerine

Gerçekten sosyal bilgiler atamaları içler acısı bir hal almıştır.Bekleyen binlerce sosyal bilgiler öğretmenleri duruken yüzlerle ifade edilen komik sosyal bilgiler öğretmeni ataması yapılmaktadır.Her sene de atanma daha da zorlaşmıştır.Aşağı yukarı 15 bin civarı sosyal bilgiler öğretmeni atanmayı beklemekte ve her yıl da 3 bin civarı üniversitelerden sosyal bilgiler öğretmeni adayı mezun olmaktadır.Durum böğle olunca öğretmenliğe atanama bir kurtlar sofrası haline gelmiştir.Binlerce öğretmen adayı günleri bırak yıllarca bu sınava gece gündüz demeden çalışmakta.Artık durum psikolojik  hastalık boyutlarına kadar ulaşmaya başlamıştır.Çevremizde  de tanık olduğumuz gibi 3- 4 sene atanamayan ve konuştuğumuzda artık bu iş olmayacak gibi sözler sarf eden arkadaşlar sıkca rastgelmek mümkün.Bu durumda isnasın yüreğinin sızlamaması olanaksız

Arkadaşlarla bir sırasında şöğle bir konuşma geçti.Lise mezunu, zeki fakat sistemin kurbanı olan dondurmacı arkadaşım öğretmenliklerin öss de puanların  yükselmesini konuşurken şöğle bir olay anlattı.Mezun olduğu Anadolu lisesine daha önceleri aile velileri öğrenci kayıtları sırasında okul müdürünü telefonla arayıp bu yıl öss de okulunuzdan tıp fakültesini kaç kişi kazandırdınız diye sorarken son yıllarda aile velileri okul müdürüne  bu yıl okulunuzdan eğitim fakültesini kaç kişi kazandırdı diye sormaya başlamışlar.Durum gösteriyor ki yoğun talep gerçekleşmekte fakat talebe karşılık verilmemektedir.Sosyal bilgiler öğretmenleri de bu durumdan fazlasıyla nasibini almaktadır.Her yılda üniversitelerde eğitim fakültelerinde sosyal bilgiler bölümü açmaya devam etmekte.

İnsanın aklına şöğle sorular geliyor.
-Zaten atama gerçekleşmiyor.Neden bu kadar sosyal bilgiler bölümüne öğrenci alınıyor.Daha sonra 23 lü yaşlarda öğretmenlikten başka hiçbir meslek bilmeyen işsizler ordusu ortaya çıkıyor?
-Yurdun dört bir tarafı öğretmensizlikten kan ağlarken atamalar neden bu kadar komik rakamlar da kalıyor?
-Daha bir sürü soru

Peki bu durum nereye kadar sürer? Ne yapar binlerce sosyal bilgiler öğretmenlari.Aklımıza gelen tek cevap ya dershane ya da ücretli öğretmenlik.Ücretli öğretmenlikte asgari ücret tabi onu da bulursan, dershanede de çok emek az maaş.Ne olacak bu sosyal bilgiler öğretmenlerin hali, neler yapmalıyız, işin içinden çıkmak gerçekten çok zor.

Hakkında Veli Kuzu

145 yorum

  1. ben 3.sınıfa geçmiş bir sosyal bilgiler öğretmeni adayıyım gerçekten korkuyorum halimiz ne olacak böyle devletten de bir hareketlilik bekliyorum artık ALLAH yardımız olsun ne diyeyim

  2. bn lise 2ye gidiyorum ama daha üniersite yok yani 3. sınıfa geçmiş ne güzel çokmu zor

  3. LÜÜÜÜTTTFFFEEEEN ÜCRETLİ KÖLELİK YAPMAYIN ARKADAŞLAR AVAZINIZ ÇIKTIĞINCA HAKKINIZI ARAYIN BİRLİK OLUN NE OLUR BIKTIK ARTIK. LANETLER OKUYORUM NİÇİN SOS.BİL.ÖĞRTMLİĞİ OKUDUM SANKİ .ALMA MAZLUMUN AHINI ÇIKAR AHESTE AHESTE…

  4. valla bende sosyal bilgiler öğretmani olmak istiyorum fakat gleceği pek parlak olmadığından düşünem değişti.allah hayırlısını versin.TÜM SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN VE ÜNİVERSİTEDE OKUYANLARIN ALLAH YARDIMCISI OLSUN.

  5. haydar böyük

    yaw ben bu sene 4 deyim ve umutsuzcva kpss çalışıyorum ya bizim ktü her yıl 200 öğrenci alıyor bunu tüm türkiyedeki öğrencileri de eklersek hazin bir son çoğu öğretmen adaylarını bekliyor polislik diye bir sey çıkardılar ya 4 yılımı ben öğretmen olmak için harcadım neden bu kutsal meslekde yer almak varken elimize silah alalım biz kalem için eğitildik bize o kalemi vermeyenlerin o kalem gözüne girer inşsallah

  6. ben 2 yıldır atanamıyrm kafayı yicem 81 le şubata atanırsın diyolar ama umudum yom meb mektup yazdım atamaları artırsınlar diye of yaaa

  7. yasemin özkan

    mrh ben sosyal bilgiler 4 sınıf ögrencisiyim daha mezun olmadım ama uykularım kacıyor cıddı kaygılar taşiyorum bu böyle gitmemeli bıze bunlari yaşatanlar utansin ki utanacak yüzleri varsa

  8. 1.sınıf öğrencisiyim.Türkçeyi istiyordum ama bir sözelci olarak kendi alanımda olmasına rağmen eşit ağırlık öğrencilerinden fırsat bulup giremedim.kaderimize boyun eğelim.nede olsa devletin umrunda değiliz.

  9. ben sosyalbilgiler mezunuyum.atanamadım beklıyorum hatta ogretmenlıkten umıdımı kestım bu sene polıslıge basvuracagım ne varsa polıslıkte var.

  10. muhammet yıldırımtepe

    merhaba meslektaşlar.gerçekten bizim bu halimiz ne olacak.ben üniversiteyi daha bu yıl bitirmeme rağmen ileride de olsa atanacağımı hiç sanmıyorum.o yüzden kpss puanıyla alınan üniv mezunu memurluklara başvurdum.yıllarca okuduk aklımız fikrimiz herşeyimiz birgün öğrencilerle kuıcaklaşmaktı.ama olmuyor.bizim bölüm ölmüş demekki.kime kızıp kime sitem edecezki.akp neyse ötekileri de aynı b…. laciverti.Allah yardımcımız olsun.

  11. arkadaslar sosyal bilgiler öğrt mezunuyum yeni mezun. su an vekil öğretmenlik yapmaktayım inanın aldıgım ücret ancak ypl masrafına gidiyor bi de dersaneye yani aç öğretmenler grubu desek pekte yalan olmaz neyse hakkımızı arayalım tüm sosyalciler olarak bakanlıgı mesaj bombardımanına tutalım bence yapsınlar kardeşim bişeyler ben kpss yi fullemek zorunda mıyım ki bu ımkansız ee hani gelecek hani öğretmenlik statüsü kutsal meslek dedik sabrettik karsılıgı bu mu olmalıydı vekilim ve normal bir oğretmen benım aldıgımın 3 katını alıyor ama aynı performansı sergılıyoruz soruyorum hak mı bu arkadaslar?

  12. meraba bn sosyal bilgiler öğretmeni olmak istiyorum daha orta 2 ye gidiom yaa matematikden nefret ediyorum o kadar çok sosyali seviyorum ki anlatamam off bunları okuduktan sonra çok kötü oldum açıkcası offf

  13. ben 2004 sosyal bilgiler mezunuyum hala atanamadım 2006da mart ayında sözleşmelim çıktı ama 4c liydi şartlar ve okulların kapanmasına yalnızca 2 ay kala çıkmıştı bana sözleşmeli şartları kötüydü ücretli öğretmenlik gibiydi aynı sene sonunda herşey bitecekti yani okul müdürünü aramıştım gelmene değmez sözleşme yenilenmeyecek dedi bende gitmedim nerden bilirdin ak partinin sonradan sözleşmeli öğretmenliğin şartlarını böyle iyileştireceklerini şimdide kadroya geçecekler ama ben hakkımı helal etmiyorum hükümete

  14. merhaba… bende 2002 yılında mezun oldum, 4 yıl kolejde çalıştım sonra işten çıkardılar. şimdi ücretli öğrt. yapıyorum yapmak zorundayım. hayat zor başka yapacak bi şey yok… bu yıl kpss’ye gireceğim ama zor bende sayısal yok. ne olacak bu kadar sosyalcının hali… halen utanmadan bi sürü öğrenci alıyorlar. Allah yardımcımız olsun, ne olacak halimiz bilmiyorum…

  15. merhabalar ben de bir sosyal bilgiler öğretmeniyim.biraz önce ara atamada alınacak kontenjanlar arasında kendi branşımı göremedim sınavdan 81.150 aldım ve oturdum bir mucize olmasını bekliyorum.böyle gidersa yakında diplomalı ev hanımı olacağız….

  16. merhabalar ben de bir sosyal bilgiler öğretmeniyim.biraz önce ara atamada alınacak kontenjanlar arasında kendi branşımı göremedim sınavdan 81.150 aldım ve oturdum bir mucize olmasını bekliyorum.böyle giderse yakında diplomalı ev hanımı olacağız….

  17. ben ikinci sınıfta okuyorum gerçekten insanın zoruna gidiyor bu manzara böyle bir devleten ne beklenir

  18. selam herkese ben de bu sene sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıftayım gerçekten bilseydim bu kadar az atandığını kesinlikle başlamazdım çok üzüldüm bunları okuduktan sonra kim bilir ben mezun olana kadar neler olacak gerçekten halime acıyorum umarım buna bir çözüm bulunur yoksa sonumuz kötü…

  19. mrb ben 2006 mezunuyum. atanmaktan ümidimi kestim işime bakıyorum.. ne iş olursa yaparım abi diyorum. umudunuzu kaybetmeyin devam edin ama boşada zamanınızı harcamayın hayata devam edin. başka işlere yönelin. üniversiteyi okuduğuma pişmanım 4 yılım gitti. kalan ömrümüde atanmak ugruna kaybedemem. hayat kısa..

  20. selam arkadaşlar ben kendi isteğim ile 325 puan almama ragmen sosyal bilğiler öğretmenliğini tercih ettim şu anda 1.sınıf öğrencisiyim arkadaşlar biliyorum kızabilirsiniz ama lütfen umudunuzu kaybetmeyin sonuna kadar devam edelim inş bunları yapan bizlerden daha beter olur inş.allahın izni ile bunlarıda aşacagız.

  21. Tek yönlü düşünüyosunuz arkadaşlar. Kurtuluş sadece öğretmenlikte değil. Farklı kulvarlarda ilerlemek gerekiyor. Zeki olup aklını kullananlar ya okuyor ya da farklı alanlarda kendini geliştiriyor. Aklını kullanmayanlar?? ilkokul,lise mezunu bir yığın insan. Biz okuyanlar zeki olup aklını kullananların en salaklarıyız bence. çünkü tek çıkış yolunun öğretmenlikte olduğunu zannediyoruz. Halbuki çevrede o kadar çok olanak var ki… İlkokul,lise mezunu insanlar büyük şirket sahibi oluyor, çok büyük işletmelerin sahibi oluyor.. Biz hemn kpss denen engeli aşmak için elimizden geleni yapmalıyız hem de farklı çalışmalar peşinde koşmalıyız. Ben de sosyal bilgiler (3) öğrencisiyim sizler gibi. Benim de bi işim yokk ama umutsuz değilim.. Farklı fikirleri olup görüşmek isteyen olursa yazsın haberleşelim.

    Umutsuz olmayın arkadaşlar güzel günler bizim elimizde..

    Mehmed’im, sevinin, başlar yüksekte!
    Ölsek de sevinin, eve dönsek de!
    Sanma bu tekerlek kalır tümsekte!
    Yarın elbet bizim, elbet bizimdir!
    Gün doğmuş, gün batmış, ebed bizimdir!
    N.F.K.

  22. merhaba arkadaşlar. bende sosyal bilgiler 1. sınıf öğrencisiyim meslektAŞLARIM umudumuzu kaybetmeyelim . Allah yardımcımız olsun.

  23. Mrb arkadaşlar malesef bende bu vahşi eğitim sisteminin bir kurbanıyım.Böyle sistemsizliklerin dolu olduğu bir ülkede sosyal bilgiler öğretmeni olmak çok çok şanssızlık.Adamların işine gelince sosyal devletiz herkesi kucaklamalıyız diyor işine gelmeyince efendim devlet size iş bulmak zorunda değildir diyor.kendi tanıdıklarına rant sağlamak için binbir kılığa giriyorlar bukalemun gibi.Ben 2006 mezunuyum ve umudumu kestim öğretmenlikten.İnşallah sistemi düzeltirlerde bunca gencin bunca ailenin emeği alın teri boşa gitmez.Çözüm beden eğitimi öğretmenlerinin yaptığı gibi olmalı her üniversite 40 öğrenci almalı ve ikinci öğretim kalkmalı.Yaparlar mı sanmıyorum.Çünkü binlerce öğrenci demek ösym yani milli eğitime kazandırılacak para demek.Öğrencinin okuduğu şehre para kazandırması demek.Dini imanı para olanların bunu yapacaklarını sanmıyorum.Allah yardımcımız olsun

  24. ben geçen yıl sosyal bilgiler öğretmenliğinden mezun oldum.bu yıl lisede coğrafya öğretmeni olarak ücretli çalıştım.gelecek yıl üniversitede okutmanlık yapacağım.ama gözüm ve gönlüm öğretmenlikte.şansım yaver gidiyor ama dışarda bekleyen binlerce kişi aynı durumda mı?hem ben 4 yıl ikide bir iş değiştirmek için mi okudum kardeşim?!

  25. arkadaslar evet bölümümüz sosyal bilgiler bir de iyi tarafından bakmaya calısalım. su bir gercek ki oturup planlı bir sekilde ders calısan her sosyalci atanabilir bizim taban puanımız 80 ve son atama 81,5 la olmus bir fenbilgisini düşünürsek puanları tavan asıl onların fullemesi gerekiyor.daha sanslıyız en azından hadi arkadaslar son bir adımımız kaldı bunu da atacağız işallah ve ben suna sahidim her giriste bir öncekine göre daha tecrubeli ve sanslı oluyor insan bunu da unutmayın inşallah umutlanan arkadaslarımız olmustur

  26. MERABA ARKADAŞLAR OKUDUM YORUMLARINIZI BENDE SÖZELCİYİMM VE TERCİH YAPICAMM 38BİNİNCİYİM VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ YAZMAYIM MI YA ŞİMDİ KÖTÖ OLDUM BU SEFERDE DERSHANEDEKİ HOCALAR EDEBİYATIN ATAMASI ÇOK DAHA ZOR DİYOLAR BENDE HİÇ SOSYAL BİLGİLERİ DÜŞÜNMEMEŞTİMM İŞTEE KAFAM ÇOK KARIŞTI ARKADAŞLAR LÜTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZZ LÜTFEN..ŞİMDİDN TŞKLERR..

  27. s.a arkadaşlar ben yeni bu yıl lise den mezun oldum ve sözel=2 320 puanla kapadım. maddi imkanımda olmadığı için dersaneye gidemedim allah bana bu puanı nasip etti ve aldım da… şimdi küçüklüğümden beri yani ortaokul 6, sınıftan beri hep sosyalci olmayı düşünüyordum.şimdi hayalimin yarısı gerçekleşti. ama bu yazıları okuyonca valla öss ye girdiğime bin pişman oldum.4 yıl anamı babamı kardeşlerimi bıraktıpta yaban ellerde okuyop da bunun sonucunda boş kalmak…….. gerçekten gönlüm kaldıramıyo hele de en çok anama babama acıyom ne kadar sevinmişlerdi kurban olduklarım. bu sistemi çıkaranların allah belalarını versin inşallah. benim için 3 yol kaldı yaa 4 yıl okuyopta boşta kalacam, ya bitliste kalıp çiftçilik yapacam, yada söylenmesi zor ama bu devlete inat DAĞA ÇIKACAM ….başka da yolu yok çünkü

  28. bendesözleciyim tercih yapıcam iletişim fakültesi okumayı çok istiyodum ama sonu iyi değil değil dediler sosyal bilgiler öğretmenliği yaz dediler ama araştırdım onlarında iletişimcilerden farkı yok en azından öğretmen olup boş ta kalacağıma yetenekli olduğum yerde olayım değilmibelki orda bişiler yapar tutunurm ama yinede kararsızım ilk sıralara sosyal bilgilermi yazayım ilteşim miii lütfen biri bişi sölesin

  29. merhaba arkadaşlar . bende sizler gibi sosyal bilgiler öğr. okuyorum. bu yıl 2. sınıf oldum. eğer atamaların bu kadar az olduğunu bilse idim asla bu bölümü seçmezdim.hepsini bir kenera koyuyorum da acaba diyorum neden bu bölümden mezun olanlar atanamamalarına rağmen hala sosyal bilgiler öğr. bölümü açıyorlar.üstelik bu da yetmez gibi 2. öğretim alıyolar. madem öle artık öğrenci almasınlar. el insaf yani. bizlere bu kadarı da yapılmasın. merak ediyorum bunca insanın vebalini nasıl ödeyecekler.

  30. sosyal bilgilerci

    arkadaşlar yorumlarınızı okudum herkes atanamamaktan basediyor ama harekete geçmeden düzellecek bi şey yok gelin eylem yapalım ya kadro versinler yada her yıl kontenjan artışı yapmasınlar

  31. Ben Ankara üniversitesi sosyal bilgiler öğretmenliğine yerleştim.Napıyım ben şimdi.

  32. merhaba arkadaşlar ben 2003 mezunuyum atanamayan pekçok arkadaş gibi bende özel okulda çalıştım ama ne para, ne sigorta,ne de stajerliği kaldırdılar şimdi otistiklerle çalışıyorum ama o da ücretli geleceği olmayan iş sınıf öğretmeni olmadığımız için özel eğitimlerde de çalışamıyoruz …tam depresyonluk bir nesil.

  33. elif öztürk59

    bende yeni başlıcam bu bölüme türkçe öğr.de düşünüorum bakalım nolcak korkuttunuz beniii

  34. merhaba arkadsaşlar, bende sosyal bilgiler 1. sınıftayım , atamaların bu kadar kötü olduğunu bilmiyordum.2009 2. döneminde atanan diğer sözel bölümlere oranla iyi görünüyordu ama bilmiyorumm.ne olacak bu eğitim sisteminin hali…

  35. adrenalin selam ben de o fakülteden mezun oldum. okursun ufkun açılır paran gider zamanın gider. suyunu sıkarlar sonunda sosyalciiiiii olursun pazarcı gibi. keşke yazmasaydın be kardeşim yazık olmuş… halkoyunları ekibine gir fakültede tavsiyem o işine yara öğretmenlikde işin zor ordan kazan hayatını. ülke öle zaten çingen çalar kürt oynar…

  36. slm arkadaşlar bu sene gazi sosyal ögretmenlıgı kazandım yazıları okuduktan sonra basımdan asaga kaynar sular dokulduuu sımdı napmak lazım :( okuyanlar ıcın başka bı bolume gecış yokmu acaba ?

  37. Hocam tek ilacı çok çalışmak ve kendini geliştirmek.Allah çalışana hakkını veriyor.

  38. slm arkadaşlar 2002 de mezun oldum 7 seneden beri bekliyorum artık bıraktım bu sene girmiycem bukadar insanı bu duruma düşürenlerin ALLAH BELASINI VERSİN bide çok ihtiyaç varmış gibi öğrencialıyorlar………….

  39. slm arkadaşlar neden bu kadar isyan ediyorsunuz atananlar nasıl atanıyor onlar gokten zembille mi indiler çok umutsuzsunuz çooook kendizi kaybetmeyin yelkenleri hemen suya indiriyorsunsz hep beraber bunun mucadelesini verelim lafım çok çalışan sosyalcilere çalışan kazanır

  40. Atanamıyoruz işte atanamıyoruz. bütün sene çalıştım ama yok kardeşim yok atanamıyorum. işsizim evde sinek avlıyorum. ücretli öğretmenlikten de sonuç çıkmıyo.yaparım diye beklemeyin.bir kaç puanla atamayı kaçırmış adama da çıkmıyo.görün halimizi.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.

x

Check Also

Anasınıfı ve İlkokul Yıl Sonu Yapılacak İşlemler

          Anasınıfı  ve   İlkokul Yıl Sonu Yapılacak İşlemler 1. Ders, Proje, Öğrenci ...